Truppen

Målvakter

#36. Oskar Fransson
#XX Martin Pettersson

Målvaktssidan tycker jag ser helt ok ut, hoppas bara Martin är så bra man förväntar sig att han ska vara!

Backar


#3. Roger Wahlqvist
#5. Carl-Johan Höök
#18. Jonas Karlsson
#XX Simon Skoog

Om Atte Valli, Patik Lindfors och Håkan Alm stannar har vi 7 riktigt bra backar i truppen, kan spetsas med en högerskytt till!


Forwards


#10. Henrik Sirbäck
#19. André Jönsson
#22. Hans Ottinger (C)
#40. Jonas Lönn
#77. Jimmie Svensson
#91.Daniel Brasar
#XX Erik Belin

Forwardsidan är jag mest nervös över, jag ser inte att vi har kommit någon vart där, visst vi har kvar en stomme i Jimmie, Ottinger, Brasar och in har energispelaren Erik Belin kommit. Utav dom är det bara Brasar som är ett litet spelgeni. Mister vi nu Arvidsson så är det en riktigt tung förlust anser jag, 23 mål och 17 assist, är ett riktigt bra resultat med tanke på att många tyckte att han gjorde en riktigt svag vår säsong (då han ändå gjorde 11 poäng på 10 matcher) Arvidsson är precis som Belin, ung och utvecklings bar och dessutom våran hemmason! Henning är även han en otroligt viktig kugge, en spelare som alltid ger allt i varje match! Han kanske inte alltid är med i poängprotokollet men gör så mycket annat på isen som bara är underbart att se på! Om nu Petter och Sebbe väljer att skriva på för KHK så har vi då 9 klara forwards, det innebär att jag tror dom kommer att värva in minst 3 forwards till. Två centrar och en ytterforward.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Tycker det är tyst om nyförvärv eller rykten överhuvud taget. Har kallinge tobbe kört fast??

2009-04-06 @ 18:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0